My Favorite Things - Maria

《音乐之声》中的一首经典的插曲,由Julie Andrews演唱,歌曲里面列举了种种细小平凡却惹人喜爱的事物。万物有灵且美,让人心生热爱,欣然以歌舞兴之。

歌词(翻译来自网络)

My Favourite Things

Raindrops on roses and whiskers on kittens,

玫瑰上的雨滴,小猫的胡须

bright copper kettles and warm woolen mittens,

明亮的铜水壶,温暖的羊毛手套

brown paper packages tied up with strings,

有绳子绑着的褐色牛皮纸

these are a few of my favorite things.

这些都是我喜爱的事物

Cream colored ponies and crisp apple strudels,

乳白色的小马,酥脆的苹果派

door bells and sleigh bells and schnitzel with noodles.

门铃声和雪橇铃声,有炸肉排的面条

Wild geese that fly with the moon on their wings.

拍着翅膀在月光下飞过的野雁

these are a few of my favorite things.

这些都是我喜爱的事物

Girls in white dresses with blue satin sashes,

女孩们穿着有着蓝色缎带的白裙子

snowflakes that stay on my nose and eyelashes,

停落在我的鼻子和睫毛上的雪花

silver white winters that melt into springs,

银白色的冬天融化成春天

these are a few of my favorite things.

这些都是我喜爱的事物

When the dog bites, when the bee stings,

当被狗咬时,当被蜜蜂蛰时

when I'm feeling sad,

当我感到伤心时

I simply remember my favorite things,

只要想起我最心爱的事物

and then I don't feel so bad.

我的心情就不会变得太糟

评论

© 加c | Powered by LOFTER